Werken met retainers in Teamleader Focus
Veel bedrijven verkopen een of andere vorm van supportpakket aan hun klanten omdat dit zowel voor het bedrijf als haar klanten interessant is. Klanten kunnen support en service uren makkelijker budgetteren dan wanneer ze in regie zouden betalen. Voor bedrijven is dit ook interessant voor de cashflow omdat de support uren al op voorhand zijn betaald door de klant.

Gepubliceerd in: Teamleader, Maatwerk · 1 min leestijd · 06 aug. 2022

Probleem
Wanneer je supportpakketten met vooraf betaalde uren aan je klanten verkoopt is er in Teamleader Focus geen manier om het aantal beschikbare uren van een klant automatisch bij te houden. De door ons ontwikkelde Teamleader Focus Retainermodule maakt dit wel mogelijk.

Oplossing
Naast het feit dat we deze vraag vaak krijgen van onze Teamleader Focus klanten krijgen, bedachten we deze oplossing omdat we zelf ook met support pakketten zijn beginnen werken.
Hoe werkt het?
We zijn gestart met het aanmaken van onze Support+ pakketten als artikelen in Teamleader. Wanneer deze artikelen worden gefactureerd wordt automatisch het aantal beschikbare uren in een custom field op de fiche van de klant in Teamleader Focus gelogd.


Via een API koppeling met Sendgrid krijgt de klant wekelijks een rapport met de gepresteerde uren, de beschrijving van de prestaties en zijn resterend aantal uren.

Wanneer de support uren op of overschreden zijn krijgen wij via Sendgrid een herinneringsmail om de klant te contacteren om zijn support uren aan te vullen.
Voor elke Teamleader Focus klant
Wil je deze integratie ook in jouw Teamleader Focus omgeving? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor meer info of een uitgebreide demo.

Geschreven door Niels Moons
Business analyst bij Coachall
Niels is mede-oprichter van Coachall. Hij houdt zich graag bezig met het volgen van innovatieve technologieën en is gepassioneerd door Japanse gamecultuur.
Recente artikels

- Klantverhaal
- Odoo
Klantverhaal: Wolfish Agency
Wolfish Agency optimaliseerde haar processen met Odoo 18 en een blokplanning-app, waardoor integratie en tijdregistratie eenvoudiger werden. Dankzij een gefaseerde aanpak en trainingen werken medewerkers moeiteloos met de nieuwe systemen.

Niels Moons
/
25 maart 2025

- Maatwerk
- Teamleader
- Klantverhaal
Klantverhaal: Eco Protect
Eco Protect helpt klanten energiekosten te verlagen en het wooncomfort te verbeteren. De broers Diether en Dietrich automatiseerden hun verkoopproces, waardoor ze werkprocessen stroomlijnden en een efficiëntere klantbeleving creëerden.

Niels Moons
/
6 maart 2025
Recente artikels in categorie: Teamleader

- Maatwerk
- Teamleader
- Klantverhaal
Klantverhaal: Eco Protect
Eco Protect helpt klanten energiekosten te verlagen en het wooncomfort te verbeteren. De broers Diether en Dietrich automatiseerden hun verkoopproces, waardoor ze werkprocessen stroomlijnden en een efficiëntere klantbeleving creëerden.

Niels Moons
/
6 maart 2025

- Teamleader
- Maatwerk
Showcase: AI helpdesk medewerker
Heb je moeite om het overzicht te houden over klantcommunicatie? In deze korte demo laat Jesse zien hoe wij een AI-medewerker hebben ontwikkeld die automatisch tickets samenvat en categoriseert, zodat jij sneller kan reageren en geen belangrijk bericht mist!

Jesse Sampermans
/
10 februari 2025